Téma týdne: „Bystři smysly“
Smyslové hry jsou pro děti neocenitelným nástrojem, který jim pomáhá lépe chápat svět kolem sebe. Pomocí různých smyslů – zraku, hmatu, chuti, čichu a sluchu – děti poznávaly a prozkoumávaly předměty, zvuky, vůně atd. Tím nejen zlepšily své kognitivní schopnosti, ale také si rozvíjely sociální dovednosti a komunikaci s ostatními dětmi. Smyslové hry tak podpořily jejich soustředění, koordinaci a paměť.
Zrak a hmat – co vidíme a jak vnímáme svět kolem sebe?
Oko je naším oknem do světa. Díky zraku jsme schopni vnímat barvy, tvary, pohyby a vzdálenosti. Hmat jsme využili při práci s modelínou. Děti se prostřednictvím her s předměty, které jsme po chvíli zakryli, učily zapamatovat si, co viděly, a poté správně určit, co před nimi je. Povídali jsme si o tom, jak to mají nevidomí – například jsme poznávali předměty se zavázanýma očima. Také jsme si zkusili projít určitý úsek „poslepu“ za pomoci „slepeckého psa“.
Chuť a čich – jak vnímáme potraviny a vůně?
Nos a jazyk jsou dva klíčové orgány, které nám pomáhají poznávat svět kolem nás skrze chuť a čich. Ochutnávali jsme různé potraviny – např. sůl, cukr, citron, ovoce či zeleninu, a zkoumali, jak se liší jejich chuťové vjemy. Pomocí čichu si děti procvičily rozeznávání různých vůní, například vůni koření, sušených bylin nebo ovoce. Společně jsme si připravili a upekli jablečný závin – to byla vůně a ta chuť!
Sluch – co slyšíme a proč někdy neslyšíme?
Ucho je orgánem, který nám pomáhá vnímat zvuky, které jsou kolem nás. Zaměřili jsme se na rozpoznávání různých zvuků a zvukových nástrojů, jako jsou Orffovy nástroje, nebo třeba zvuky přírody. Zpívali jsme písničky a „muzicírovali“.
Smyslová překážková dráha – pohyb a smysly v akci!
Pro užití našich smyslů jsme vyzkoušeli smyslovou překážkovou dráhu v sále KD. Děti měly možnost využít své smysly při různých úkolech, které prověřily jejich hmat, zrak, sluch a rovnováhu. Tyto aktivity podporovaly rozvoj smyslových vjemů, ale zároveň děti přirozeně motivovaly k pohybu a spolupráci s ostatními.
MŠ, 1.-3. ročník
pro žáky 1. stupně z okresu Havlíčkův Brod
13:00-16:00
9:00 - 12:00 pro 2. a 3. ročník
3., 4., 5. ročník
Vyučování v ZŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Tvořivá škola a je zaměřeno na poznávání přírody.
Vyučování v MŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě.
Základní škola a Mateřská škola Oudoleň
Oudoleň 123
582 24 Oudoleň
Telefon ZŠ: 569 642 203, 773 744 816
Telefon MŠ: 777 360 533
Telefon kuchyně: 777 360 539