Začátkem dubna jsme se společně s dětmi pustili do výroby tematických výtvarných prací k blížícím se Velikonocům. Vznikla tak velikonoční vajíčka i postavičky zajíčků. Při této příležitosti jsme si povídali o významu Svatého týdne a o jednotlivých dnech, které nesou zajímavé názvy a tradice.
V rámci výtvarných činností si děti vyzkoušely různé techniky při tvorbě obrázku s motivem podmořského světa. Učily se míchání barev, nanášení barvy houbičkou, stříkání štětcem i kreslení kruhu. Další týden si z fimo hmoty vyrobily drobná zvířátka a další různorodé předměty.
Pokračovali jsme také v předčítání knihy Hoši od Bobří řeky, kterou jsme koncem měsíce dočetli. Poté děti hlasovaly o další knize – vítězem se stala kniha Strašidelné historky báječného kamaráda Rowleyho Jeffersona, druhé místo obsadily Bylinkové pohádky.
V souvislosti s blížícím se Dnem Země jsme si společně prohlédli glóbus i mapu České republiky a povídali si o tom, jak chránit naši planetu a co pro ni můžeme udělat. Poté proběhla týmová soutěž ve skládání náročného puzzle Evropské unie.
S žáky první třídy jsme pokračovali v dopravní výchově. Tentokrát jsme se zaměřili na důležitá telefonní čísla a povídali si o práci hasičů, policistů a záchranářů.
Velké oblibě se mezi dětmi těší hra Kvarteto, která rozvíjí paměť a logické myšlení. Na školní zahradě pak trávíme čas pohybovými aktivitami – nejoblíbenějšími hrami jsou klasická vybíjená, vybíjená na „baterky“ a fotbal.
Pozorovací schopnosti dětí jsme rozvíjeli hrou Co se změnilo?, při níž jeden žák opustí místnost a ostatní si mezi sebou vymění části oblečení či doplňky. Po návratu má hráč za úkol zjistit, jaké změny nastaly, kdo si co s kým přehodil.
V kroužku informatiky jsme se seznámili s novým robotickým autíčkem Kódík, programovali robota Photona a vyzkoušeli si práci s dětským fotoaparátem. Trénovali jsme také práci s myší prostřednictvím Velikonoční únikové hry.
Měsíc jsme zakončili zábavnou a zároveň náročnou pátrací hrou – děti měly pomocí 50 indicií odhalit 10 čarodějnic a správně přiřadit jejich jména. Úkol to nebyl jednoduchý – některé čarodějnice měly klobouk, jiné šátek, některé koště nebo kočku, jiné ne. Každá měla své jedinečné vlastnosti, a tak bylo třeba dobře přemýšlet, porovnávat a spolupracovat. Nakonec se to povedlo!
3. a 4. ročník
vybraní žáci 3., 4., 5. ročníku
Vyučování v ZŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Tvořivá škola a je zaměřeno na poznávání přírody.
Vyučování v MŠ probíhá podle školního vzdělávacího programu Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě.
Základní škola a Mateřská škola Oudoleň
Oudoleň 123
582 24 Oudoleň
Telefon ZŠ: 569 642 203, 773 744 816
Telefon MŠ: 777 360 533
Telefon kuchyně: 777 360 539